Türkiye"nin en genç ve dinamik üniversitelerinden olan Türk Hava Kurumu Üniversitesi"nin kuruluş çalışmalarına, Türk Hava Kurumu Genel Başkanı Osman YILDIRIM öncülüğünde “Kaldığımız yerden devam edeceğiz” denilerek; “Havacılık Vakfı” tarafından resmi olarak 3 Mart 2011 tarihinde kurulmuştur.
İlk öğrencilerine kapılarını 2011-2012 eğitim-öğretim yılında, Ankara Türkkuşu Kampüsü"nde açan Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Hava Ulaştırma Fakültesi Pilotaj Bölümü ve İşletme Fakültesi Havacılık İşletmeciliği Bölümü ile eğitime yüzde yüz doluluk oranıyla başlamıştır. Hızlı bir şekilde gerçekleştirdiği fiziki yapılanma ve uluslararası seviyede eğitim görmüş, yüksek kalitedeki öğretim kadrosu ile Ankara"da ve İzmir"de eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdüren Üniversite"nin ilk mezunları, İzmir Havacılık Meslek Yüksekokulu Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri ve Uçak Teknolojisi Bölümünde öğrenim gören 110 öğrenci, 2013 yılının haziran ayında programlarını başarıyla bitirmişlerdir. Türk Hava Kurumu Üniversitesi, 5 fakülte, 2 Meslek Yüksekokulu ve 3 enstitü ile eğitim-öğretim hizmeti vermeye devam etmektedir.
Türk Hava Kurumu Üniversitesi"nin misyonu, havacılık ve uzay bilimleri alanında ülkemizi daha ileriye taşımak, araştırmalar yaparak ve bilgi üreterek ulusal ve uluslararası düzeyde gelişmeye hizmet etmek, elde edilen bilgilerin uygulanması ile topluma ekonomik faydalar sunmaktır.
Türk Hava Kurumu Üniversitesi"nin vizyonu, Türk Hava Kurumu"nun kuruluşunun 100. yılı olan 2025"e kadar kendi uçağını ve uydusunu üreten, kendi fırlatma tesisine sahip, dünyanın en iyi hava işletmecilerini, astronot ve pilotlarını yetiştiren öncü bir kurum olmak, havacılık ve uzay alanında yürüttüğü araştırmalar sonucunda getirdiği yenilikler ve yaptığı katkılarla dünya çapında bilinen, kabul gören ve attığı her adımı yakından takip edilen, alanının lideri konumundaki en saygın akademik kuruluşları arasında yer almaktır.
Bölüm | Dil |
---|---|
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
UÇAK MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
UZAY MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
HAVACILIK YÖNETİMİ | İngilizce |
İŞLETME | Türkçe |
İŞLETME | İngilizce |
Bölüm | Dil |
---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | Türkçe |
ELEKTRİK VE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe |
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe |
HAVACILIK YÖNETİMİ | Türkçe |
İNSANSIZ VE OTONOM SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe |
İŞLETME | Türkçe |
MAKİNE VE UÇAK MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe |
MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ | İngilizce |
PİLOTAJ | Türkçe |
SANAYİ POLİTİKALARİ VE TEKNOLOİ YÖNETİMİ | Türkçe |
Bölüm | Dil |
---|---|
MİKROBİYOLOJİ (DR) / | Türkçe |
MİMARLIK (DR) / | Türkçe |
SAĞLIK YÖNETİMİ (DR) / | Türkçe |
TARİH (DR) / | Türkçe |
SAĞLIK FİZİĞİ (DR) / | Türkçe |
Ankara, Türkiye Cumhuriyeti'nin başkenti, Ankara ilinin merkezi, Türkiye'nin en kalabalık ikinci ve dünyanın en kalabalık otuz sekizinci kentidir.
Topraklarının büyük bölümü İç Anadolu Bölgesi'nin Yukarı Sakarya bölümünde yer alır. Türkiye'nin coğrafi merkezine yakın olduğu için hem konum hem de işlev itibariyle Türkiye'nin kalbi benzetmesi yapılır.
İl merkezinin kuzeyinde yer alan Esenboğa Uluslararası Havalimanı havayolu ile giriş çıkışı sağlayan en önemli noktadır. Esenboğa'dan Türkiye'nin hemen her iline, ayrıca Avrupa, Amerika ve Uzak Doğu'nun çeşitli şehirlerine uçmak mümkündür. Havalimanını kent merkezine bağlayan yol da tamamen yenilenmiş ve yeni geçitler devreye sokulmuştur. Esenboğa Havalimanı şehir merkezine 35 dakikalık uzaklıktadır. Kara, hava ve demiryolu bakımından çok önemli bir kavşak noktası olan Ankara iline ulaşım havayolu, kara yolu ve demir yolu ile sağlanabilmektedir, şehir içi ulaşımı için halk otobüsleri, özel belediye otobüsleri ve raylı sistem bulunmaktadır.
Genellikle kara ikliminin hüküm sürdüğü Ankara'da farklı iklimler vardır. Güneyde İç Anadolu'nun hususiyeti olan step-bozkır iklimi, kuzeyde ise Karadeniz bölgesinin yumuşak ve yağışlı özelliği görülür. Ankara ilinin kışları çok soğuk ve yazları da çok sıcaktır. Yıllık ısı değişikliği 40°C ile -24,9°C arasındadır.