Kendisine çağdaş uygarlığın gerektirdiği her türlü donanıma sahip bireyler yetiştirmeyi amaç edinmiş olan Sakarya Üniversitesinin çekirdeğini 1970 yılında açılan Sakarya Mühendislik ve Mimarlık Yüksekokulu oluşturmuştur. Bu okul 1971 yılında Sakarya Devlet Mimarlık ve Mühendislik Akademisine dönüşmüş, 1982- 1992 yılları arasında İstanbul Teknik Üniversitesi"ne bağlı bir fakülte olarak öğretim vermiştir. 3 Temmuz 1992 tarih ve 3837 sayılı kanun ile Sakarya Üniversitesi kurulmuştur.
Sakarya Üniversitesinde 12 fakülte, 3 enstitü, 3 yüksekokul, 14 meslek yüksekokulu ile bölgemizin ve ülkemizin eğitim, sağlık, kültür, ekonomi, tarım ve çevre konularına katkıda bulunmak amacıyla kurulmuş, 14 Araştırma Merkezi bulunmaktadır. 1993-1994 EğitimÖğretim yılında öğrenci sayısı 3.657, Bölüm-Program sayısı 29 iken 2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılında öğrenci sayısı yaklaşık 50 bine, bölüm program sayısı ise 317"ye ulaşmıştır. 1342 akademik, 625 idari personeli ile güçlü bir kadroya sahip olan üniversite 2.000.000 metrekare kampüs alanı ile Türkiye "nin en büyük Kampüs alanına sahip Üniversiteleri arasında yer almaktadır.
Üniversitenin Avrupa yükseköğretim alanında öğrenci ve akademik personel hareketliliğini destekleyen ve ortak Avrupa değerleri çerçevesinde Avrupa insanı yetiştirmeyi hedeflemiş olan “Erasmus Programı”ndaki başarısı her yıl artarak devam etmektedir. Üniversite son 4 yıldır ülkemizde bu programdan yararlanan üniversiteler arasında en ön sıralarda yer almaktadır. Bu sayede, mezun ettiğiöğrencilerin birçoğu öğrenimlerinin bir bölümünü Avrupa"nın en seçkin üniversitelerinde geçirme fırsatını elde etmişler, öğrenimleri sürecinde mesleki ve bireysel yetkinliklerini üniversitenin ve ülkenin sınırları ötesinde zenginleştirebilmişlerdir.
Üniversitelerin öğrencilerine vermiş oldukları eğitimin kalitesi ve kazandırmış olduğu diplomaların ulusal ve uluslararası düzeyde tanınması tüm yükseköğretim kurumlarının ulaşmak istediği en önemli hedeftir.
Bu yıl alınan bir diğer ödül ise, 2002 yılından itibaren tüm çalışanların özverili katkılarla sürdürmüş olduğu kalite çalışmaları sonucunda gelmiş olunan noktada üniversite mayıs ayının başında Avrupa Kalite Vakfı"nın dünyaca tanınmış olan EFQM modeli kapsamında dış değerlendirmelerden geçmiş ve yapılan değerlendirmede “Ulusal Kalite Büyük Ödülü”ne layık görülmüştür. Üniversite bu büyük ödüle sahip ülkemizdeki ve dünyadaki tek üniversite olmuştur.
Tüm bu başarılıçalışmaları ve sonuçları bir araya getirdiğimizde, üniversite Avrupa düzeyinde ortaya çıkan ve Dünya tarafından da yakından izlenilen önemli eğilimleri iyi okuyan ve başarı ile uygulayan, sadece ülkemizin çağdaş yükseköğretim vizyonunu değil hızla gelişen Avrupa yükseköğretim vizyonunu da en iyi şekilde temsil eden üniversitelerin başında geldiğini ifade edebilirim. Toplumsal duyarlılığın ve insan ilişkilerinin ön planda tutulduğu üniversitede öğrenciler, yalnızca iyi bir meslek ve iş için gerekli bilgilerle değil, uygarlığın temel kavramlarıyla da donatılarak bir aydın olma yolunda yönlendirilir.
Üniversitenin içinde bulunduğu Kalite Sistemi ile birlikte bireysel gelişim desteklenmekte, üniversitenin sadece eğitim-öğretim kurumu olmadığı, aynı zamanda kişisel gelişim için bir ortam oluşturduğu öğrencilere aktarılmaktadır. Bu bilinç ve yönetim anlayışı ile desteklenen öğrenciler kendilerinin kurduğu 94 öğrenci topluluğu ile vizyonlarını geliştirme fırsatını yakalamışlardır.
Tıp |
Türkçe |
HEMŞİRELİK |
Türkçe |
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
GIDA MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ |
Türkçe |
EBELİK |
Türkçe |
GAZETECİLİK |
Türkçe |
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI |
Türkçe |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK |
Türkçe |
HUKUK FAKÜLTESİ |
Türkçe |
İKTİSAT |
Türkçe |
İLAHİYAT |
Türkçe |
İLETİŞİM TASARIMI |
Türkçe |
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ |
İngilizce |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
Türkçe |
İŞLETME |
Türkçe |
Mimarlık |
Türkçe |
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Türkçe |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER |
Türkçe |
ULUSLARARASI TİCARET |
Türkçe |
ÇEVİRİBİLİM |
Türkçe |
AFET YÖNETİMİ |
Türkçe |
ALMAN DİLİ VE EDEBİYATI |
Türkçe |
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ |
Türkçe |
ANATOMİ |
Türkçe |
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ |
Türkçe |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ |
Türkçe |
BİLGİSAYAR VE BİLİŞİM MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ |
Türkçe |
BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
BİYOFİZİK |
Türkçe |
COĞRAFYA |
Türkçe |
DİN EĞİTİMİ |
Türkçe |
EĞİTİM BİLİMLERİ |
Türkçe |
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM |
Türkçe |
EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ |
Türkçe |
EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI |
Türkçe |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Türkçe |
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
ELEKTRİK,ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
ENFEKSİYON HASTALIKLARI ANABİLİM DALI |
Türkçe |
ENFORMATİK ANABİLİM DALI |
Türkçe |
FEN BİLGİSİ EĞİTİM |
Türkçe |
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ |
Türkçe |
FİNANS EKONOMİSİ |
Türkçe |
FİNANS VE İKTİSAT |
Türkçe |
FOLKLOR VE MÜZİKOLOJİ |
Türkçe |
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI |
Türkçe |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK |
Türkçe |
HEMŞİRELİK |
Türkçe |
HESAPLAMALI MEKANİK VE İMALAT |
Türkçe |
HİJYEN, DEZENFEKSİYON VE STERİLİZASYON |
Türkçe |
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ |
Türkçe |
İLETİŞİM TASARIMI VE MEDYA |
Türkçe |
İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ |
Türkçe |
İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ |
Türkçe |
İMALAT MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ |
Türkçe |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
Türkçe |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Türkçe |
İSLAM EKONOMİSİ VE FİNANSI |
Türkçe |
KALİTE YÖNETİMİ |
Türkçe |
KAN BANKACILIĞI VE TRANSFÜZYON TIBBİ |
Türkçe |
KARAKTER ve DEĞERLER EĞİTİMİ |
Türkçe |
KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI |
Türkçe |
KENTSEL DÖNÜŞÜM |
Türkçe |
KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR |
Türkçe |
MAHALLİ İDARELER VE ŞEHİRCİLİK |
Türkçe |
MALİ HUKUK |
Türkçe |
MALİYE |
Türkçe |
MEDYA VE İLETİŞİM ÇALIŞMALARI |
İngilizce |
MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
MİMARLIK |
Türkçe |
MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ |
Türkçe |
MÜZİK BİLİMLERİ |
Türkçe |
MÜZİK EĞİTİMİ |
Türkçe |
ÖNLEYİCİ REHBERLİK |
Türkçe |
ORTADOĞU ÇALIŞMALARI |
Türkçe |
OSMANLI MÜESSESELERİ VE MEDENİYETİ TARİHİ |
Türkçe |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ |
Türkçe |
PERFÜZYON |
Türkçe |
REKREASYON |
Türkçe |
SAĞLIK YÖNETİMİ |
Türkçe |
SİBER GÜVENLİK |
Türkçe |
SINIF EĞİTİMİ |
Türkçe |
SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ |
Türkçe |
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Türkçe |
SOSYAL HİZMET |
Türkçe |
SPOR YÖNETİCİLİĞİ |
Türkçe |
TARİH |
Türkçe |
TARİH EĞİTİMİ |
Türkçe |
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ |
Türkçe |
TIBBİ BİYOKİMYA |
Türkçe |
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ |
Türkçe |
TOPLUMSAL YAPI VE SOSYAL DEĞİŞİM ANALİZLERİ |
Türkçe |
TRANSFÜZYON GÜVENLİĞİ VE HEMOVİJİLANS |
Türkçe |
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Türkçe |
TÜRKÇE EĞİTİMİ |
Türkçe |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ |
Türkçe |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER |
Türkçe |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER VE AVRUPA BİRLİĞİ |
Türkçe |
ULUSLARARASI TİCARET |
Türkçe |
UYGULAMALI FELSEFE VE MESLEK ETİĞİ |
Türkçe |
YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİ |
Türkçe |
YABANCILARA TÜRKÇE EĞİTİMİ |
Türkçe |
YANGIN GÜVENLİĞİ VE YANMA |
Türkçe |
YENİ TÜRK DİLİ |
Türkçe |
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Türkçe |
FİZİK (DR) / |
Türkçe |
MALZEME BİLİMİ VE NANO MÜHENDİSLİĞİ (DR) / |
Türkçe |
MATEMATİK (DR) / |
Türkçe |
MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ (DR) / |
Türkçe |
MOLEKÜLER BİYOLOJİ-GENETİK VE BİYOMÜHENDİSLİK (DR) / |
Türkçe |
SİYASET BİLİMİ (DR) / |
Türkçe |
TARİH (DR) / |
Türkçe |
TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARI (DİSİPLİNLERARASI) / TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARI (DR) |
Türkçe |
ÜRETİM MÜHENDİSLİĞİ (DR) / |
Türkçe |
YÖNETİM BİLİMLERİ (DR) / |
Türkçe |
EBELİK (DR) / |
Türkçe |
HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI / HEMŞİRELİK (DR) |
Türkçe |
TIBBİ BİYOKİMYA (DR) / |
Türkçe |
TIBBİ FİZYOLOJİ (DR) / |
Türkçe |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (DR) (KOCAELİ ÜN.ORTAK) / |
Türkçe |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ (DR) / |
Türkçe |
BİLGİSAYAR VE BİLİŞİM MÜHENDİSLİĞİ (DR) (BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜN.ORTAK) / |
Türkçe |
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ (DR) / |
Türkçe |
BİYOLOJİ (DR) / |
Türkçe |
EĞİTİMDE PSİKOLOJİK HİZMETLER (DR) / |
Türkçe |
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (DR) (BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜN.ORTAK) / |
Türkçe |
ELEKTRİK,ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (DR) / |
Türkçe |
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR) / |
Türkçe |
FİZYOLOJİ (DR) / |
Türkçe |
GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DR) (ABANT İZZET BAYSAL ÜN.ORTAK) / |
Türkçe |
GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DR) / |
Türkçe |
HEMŞİRELİK (DR) / |
Türkçe |
HESAPLAMALI MEKANİK VE İMALAT (DR) / |
Türkçe |
İLETİŞİM BİLİMLERİ (DR) / |
Türkçe |
İMALAT MÜHENDİSLİĞİ (DR) / |
Türkçe |
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (DR) (ZONGULDAK KARAELMAS ÜN.ORTAK) / |
Türkçe |
İSLAM EKONOMİSİ VE FİNANSI (DR) / |
Türkçe |
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (DR) / |
Türkçe |
MALİYE (DR) / |
Türkçe |
MATEMATİK (DR) (BÜLENT ECEVİT ORTAK) / |
Türkçe |
MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ (DR) / |
Türkçe |
NANOBİLİM VE NANOMÜHENDİSLİK (DR) / |
Türkçe |
Sakarya ilinin yer aldığı coğrafi bölge, en eski çağlardan beri çeşitli kavimlerin gelip geçtiği göç yolları üzerinde bulunmaktadır. Yörenin tarih öncesi dönemi hakkında kesin bir bilgi mevcut değildir. Bugüne kadar birkaç kurtarma kazısı ve yüzey araştırması dışında dikkat çekici arkeolojik araştırma yapılmamıştır. Ancak, Kaynarca İlçesinde bulunan çakmak taşı yongalar ile Kocaali ilçesinden ele geçen taş el baltası, elle şekillendirilmiş pişmiş toprak maşrapa bölgede Neolitik ve Kalkolitik dönem insanının yaşadığına işaret etmektedir.
Sakarya Marmara bölgesinde önemli bir turizm merkezidir. Karadeniz sahili boyunca uzanan geniş plajları başta olmak üzere gölleri, zengin orman ve yaylaları, vadi ve kanyonları, sıcak su ve içme suyu kaynakları Sakarya'nın sahip olduğu doğal değerleridir.
Sakarya 2019 nüfusu, tahmini verilere göre 1.023.563.
Bu nüfus verisi, eski yıllardaki nüfus artış hızlarına göre tahmini hesaplanmıştır.
Sakarya ili Karadeniz ve Marmara bölgesinde hüküm süren iklim şartlarının tesiri altındadır. Karadeniz kıyısı ve doğusunda Karadeniz iklimi, Batı ve güneyde Marmara bölgesi iklimi görülür. Senenin, azamî 40 gününde sıcaklık 0°C’nin altında ve azamî 30 gününde +30°C üstünde seyreder. Yağış ortalaması bazı yerde 632 mm, bazı yerde 900 mm’dir.
Ankara-İstanbul otoyolu ve E-80 karayolu üzerindedir.
En yakın İstanbul’ da bulunan hava limanlarıdır.
Arifiye istasyonundan Ankara, İstanbul, Konya ve Denizli istikametlerine yapılan tren seferlerinin yanı sıra Adapazarı merkez ve İstanbul arasında karşılıklı tren seferleri yapılmaktadır.