Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sanat Tarihçisi, Arkeolog, Müzeci, Ressam Osman Hamdi Bey tarafından 1882"de Sanayi-i Nefise Mektebi adıyla kuruldu ve 2 Mart 1883"te öğretime başladı. Ülkemizin ilk sanat ve mimarlık yüksekokulu olan kurum, 1928"de Güzel Sanatlar Akademisi adını aldı ve böylece ülkemizde Akademi ünvanını alan ilk yükseköğretim kurumu oldu. Güzel Sanatlar Akademisi, 1969"da 1172 sayılı Devlet Güzel Sanatlar Akademileri Kanunu"nun kabul edilmesiyle birlikte bilimsel özerkliğe kavuştu. Kurum, 4.11.1981"de kabul edilen 2547 Sayılı Kanun ve bu kanunun gereği olarak 20 Temmuz 1982"de çıkarılan 41 sayılı Kanunun Hükmünde Kararname ile üniversiteye dönüşerek Mimar Sinan Üniversitesi adını aldı. 2004"te Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi adını alan ve bugün sanat eğitiminde 129. yılını geride bırakan üniversitemiz, bünyesinde 3 fakülte, 1 meslek yüksekokulu, 2 enstitü ve bir konservatuar barındırmaktadır.
Üniversite Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı Öğrenci Etkinlikleri Koordinatörlüğü bünyesinde faaliyet gösteren, öğrencilerin sosyal, kültürel ve spor etkinliklerini gerçekleştirdiği 45 aktif kulüp ve 4 aktif takım bulunmaktadır. Aktif olarak çalışan kırkbeş kulübümüzün içinde Fotoğraf Kulübü, Dans Kulübü, Tiyatro Kulübü, Dağcılık Kulübü, Sinema Kulübü, Pandomim Kulübü Yüzme Kulübü ve Yelken Kulübü öne çıkanlar arasındadır.
Üniversitede eğitimin uygulama ve teori olarak birbirini tamamlaması ve öğrencilerin daha eğitimleri sırasında piyasada çalışmaya başlamaları nedeniyle, öğrenciler mezuniyet sonrasında fazla sıkıntı yaşamamaktadır.
Mimarlık Fakültesinde ve Güzel Sanatlar Fakültesinin Grafik ve Seramik Bölümlerinde staj zorunluluğu vardır. Bu fakülteler sanayi ve endüstri ile işbirliği halinde çalıştıklarından öğrencilerin staj yapmakta pek zorlanmamaktadır.
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi; ilk ve önder olma sorumluluğunu sürekli taşıyarak yaratıcılığı destekleyen ve çağdaş profesyonel bilgi birikimi sağlayan eğitim öğretim programlarıyla kültür, sanat, estetik, çevre ve sosyal bilinci gelişmiş, Atatürkçü, laik, yenilikçi, rekabetçi, özgür düşünen, yaratıcı bireyler yetiştirmeyi; sanatta, tasarımda ve bilimde araştırma ve geliştirme çalışmalarını teşvik etmeyi ve destek olmayı, üretilen bilgiyi ulusal ve uluslararası alanlarda akademik çevreler ve toplum ile paylaşmayı görev edinmiştir.
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nin vizyonu “çağdaş ve özgün yapısını koruyarak sanatta, tasarımda ve bilimde tüm dünyada tercih edilen öncü bir kurum olmak” tır.
BALE ANASANAT DALI |
Türkçe |
BİLGİSAYAR ORTAMINDA SANAT VE TASARIM |
Türkçe |
CİLT ANASANAT DALI |
Türkçe |
DEKOR VE KOSTÜM TASARIMI ANASANAT DALI |
Türkçe |
ENFORMATİK ANABİLİM DALI |
Türkçe |
ESKİ ÇİNİ ONARIMLARI ANASANAT DALI |
Türkçe |
ESKİ TÜRK DİLİ |
Türkçe |
ESKİ TÜRK EDEBİYATI |
Türkçe |
ESKİ YAZI ANASANAT DALI |
Türkçe |
FELSEFE |
Türkçe |
FOTOĞRAF ANASANAT DALI |
Türkçe |
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI ANASANAT DALI |
Türkçe |
GENEL MÜZİKOLOJİ |
Türkçe |
GENEL SOSYOLOJİ VE METODOLOJİ |
Türkçe |
GRAFİK ANASANAT DALI |
Türkçe |
GRAFİK TASARIMI ANASANAT DALI |
Türkçe |
HALI-KİLİM VE ESKİ KUMAŞ DESENLERİ ANASANAT DALI |
Türkçe |
HEYKEL ANASANAT DALI |
Türkçe |
İÇ MİMARLIK ANASANAT DALI |
Türkçe |
KLASİK ARKEOLOJİ |
Türkçe |
KOMPOZİSYON VE ORKESTRA ŞEFLİĞİ ANASANAT DALI |
Türkçe |
KORUMA VE RESTORASYON |
Türkçe |
MODERN DANS ANASANAT DALI |
Türkçe |
MÜZECİLİK |
Türkçe |
MÜZİK ANASANAT DALI |
Türkçe |
OPERA ANASANAT DALI |
Türkçe |
PİYANO ANASANAT DALI |
Türkçe |
RESİM ANASANAT DALI |
Türkçe |
SAHNE DEKORLARI VE KOSTÜMÜ ANASANAT DALI |
Türkçe |
SAHNE SANATLARI ANASANAT DALI |
Türkçe |
SERAMİK TASARIMI ANASANAT DALI |
Türkçe |
SİNEMA TV ANASANAT DALI |
Türkçe |
TEKSTİL VE MODA TASARIMI |
Türkçe |
TEKSTİL VE MODA TASARIMI ANASANAT DALI |
Türkçe |
TEMEL SANAT VE TASARIM ANASANAT DALI |
Türkçe |
TEZHİP ANASANAT DALI |
Türkçe |
TİYATRO ANASANAT DALI |
Türkçe |
ÜFLEME VE VURMA ÇALGILAR ANASANAT DALI |
Türkçe |
YAKINÇAĞ TARİHİ |
Türkçe |
YAYLI ÇALGILAR ANASANAT DALI |
Türkçe |
YENİ TÜRK DİLİ |
Türkçe |
YENİ TÜRK EDEBİYATI |
Türkçe |
EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (DR) / |
Türkçe |
FARMAKOGNOZİ (DR) / |
Türkçe |
FARMAKOLOJİ (DR) (ÇUKUROVA ORTAK) / |
Türkçe |
FARMASOTİK KİMYA (DR) / |
Türkçe |
FARMASÖTİK MİKROBİYOLOJİ (DR) / |
Türkçe |
FİZYOLOJİ (DR) / |
Türkçe |
HEMŞİRELİK (DR) / |
Türkçe |
İKTİSAT (DR) / |
Türkçe |
İMALAT MÜHENDİSLİĞİ (DR) / |
Türkçe |
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (DR) (ÇUKUROVA ÜN.ORTAK) / |
Türkçe |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (DR) / |
Türkçe |
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ (DR) / |
Türkçe |

İstanbul, Avrupa ile Asya kıtaları arasında köprü görevi gören, bunların birbirine en çok yaklaştığı iki uç üzerinde kurulmuş bir şehirdir. Bu uçlar Avrupa kıtasında Çatalca, Asya kıtasında ise Kocaeli; güneyden Marmara ve Bursa, güneybatıdan Tekirdağ ve kuzeybatıdan Kırklareli ile çevrilidir. Şehrin adını aldığı ve Haliç ile Marmara arasında kalan yarımada üzerinde bulunan asıl İstanbul 253 km², bütünü ise 5.712 km²'dir. Marmara denizindeki Adalar da İstanbul iline dahildir. 28 01’ ve 29 55’ doğu boylamlarıyla 41 33’ ve 40 28’ kuzey enlemleri arasında bulunur. İstanbul, Türkiye'nin en kalabalık ve ekonomik açıdan en önemli şehri. Dünyanın 34. büyük ekonomiye sahip şehri, belediye sınırları göz önüne alınarak yapılan sıralamaya göre Avrupa'nın en yüksek nüfusa sahip şehridir.
İstanbul Türkiye’nin en büyük ili ve dünyada ki sayılı metropellerin başında yer alan bir büyüklüktedir.
İstanbul’un 18 milyona yakın nüfusu bulunmaktadır.
Akdeniz, Karadeniz, Balkan ve Anadolu kara ikliminin tesiri altında bulunur. Kışın Akdeniz’den gelen ılık lodosları, Balkanlar üzerinden gelen soğuk veya Karadeniz’den gelen yağışlı havalar takip eder. Yıllık ortalama sıcaklığı 13.5°Cdir. Yıllık yağış miktarı ise 720-788 mm’dir. Yağışların %40’ı kış, %20’si ilkabahar aylarında olur. Yazın yağış, sonbaharın yarısı kadardır. Genel olarak yazlar sıcak ve kurak, kışlar yağışlı ve ılık geçer. Sıcaklık bir yıl boyunca -14°C ile +41,5°C arasında seyreder. Kar yağışlı gün sayısı normalde 10 günü geçmez.
İstanbul dan Türkiye’nin her iline ulaşımın hem kara yolu ile hemde hava yolu ile sağlandığı gibi Dünya’nın da her yerine havayolu, denizyolu, karayolu ve demir yolları ile ulaşım çok rahat ve kolay bir şekilde sağlanabilmektedir.