2017 itibariyle Kapadokya ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanında yerleşik iki kampüsünde 3,525 öğrencisi, 165 öğretim elemanı ve 26 programı ile faaliyette olan Kapadokya MYO, eğitim - öğretime 2005–2006 akademik yılında, Ürgüp ilçesinin Mustafapaşa’da 5 program ve 68 öğrenciyle başlamıştır.
Ülkemizin bölge kalkınma hedefleri doğrultusunda doğrudan yapılanan ilk vakıf yüksek öğretim kurumu olan yüksek okulumuzun kuruluş misyonu, Nevşehir, Kayseri, Aksaray, Kırşehir ve Niğde’den oluşan Büyük Kapadokya’nın sürdürülebilir kalkınma potansiyelini kuvveden fiile çıkartma mücadelesi veren küçük ve orta ölçekli işletmelerin ülke ve giderek AB ekonomisine entegre olabilmek için ihtiyaç duydukları nitelik ve nicelikte ara eleman yetiştirmektir.
Bu çerçevede, “meslek yüksekokulu, asli görevi öğrencisine kariyer edindirmek olan eğitim birimidir” şeklindeki uluslararası tanımı doğrultusunda yapılanmış, Büyük Kapadokya’nın göreli avantaj sahibi olduğu sektör ve iş kollarında doğrudan uzmanlık geliştirmeyi hedefleyen programlarda yoğunlaşmıştır.
Kapadokya Üniversitesinin mesleki eğitim programları Selçuklu dönemindeki Ahi, Osmanlı dönemindeki Lonca teşkilatlarında uygulanan usta-çırak ilişkisini anımsatan uygulama ağırlıklı yöntemlerle yürütülmekte, günümüzün pedagoji anlayışı ile desteklenmektedir. Bu kapsamda, eğitim programları sektör talepleri veya gelişmeler paralelinde sürekli güncellenmekte, teorik eğitim uygulama ile pekiştirilmektedir.
Akademik ve mesleki olmak üzere birbirlerinden feyiz alan ve destekleyen iki sütunlu bir sistem üzerinde yapılanan Kapadokya Üniversitesinde meslek yüksekokulları, lisans ve lisansüstü eğitim veren öğretim üyelerimizin fakültelerdeki asli görevlerinden arta kalan sınırlı ilgileriyle yetinmek durumundaki birimler olmamakta, tersine soyut, kavramsal bilgiyi reel üretime çevirip somutlaştırabilen, üniversiteleri “standart erozyonu”ndan kurtarmakta belirleyici rol oynayan birimler olmaları itibariyle fevkalâde önemsenmektedirler.
Bu nedenle, Kapadokya Meslek Yüksekokulumuzun günümüzde mazhar olduğu itibarda ara eleman yetiştirme sürecini üniversite eğitiminin derinliği ile zenginleştirmekteki başarısının payı büyüktür. Aynı zamanda, her yıl yüzlercesini iş gücü piyasasına arz ettiğimiz mezunlarımızın işveren tarafından yeni baştan eğitilmelerini anlamsızlaştıracak nitelikte becerilerle donatmak, iş hayatına hızla uyum sağlamalarını kolaylaştırmaktır.
Bize göre asıl olan her yıl yüzlercesini iş gücü piyasasına arz ettiğimiz mezunlarımızın işveren tarafından yeni baştan eğitilmelerini anlamsızlaştıracak nitelikte becerilerle donatmak, iş hayatına hızla uyum sağlamalarını kolaylaştırmaktır. Nitekim Kapadokya MYO’da uygulanan “müfredat” öğrencinin doğrudan kariyer talep ettiği sektörün makro meselelerinin ve beklentilerinin idrakinde olmasını sağlayan, istihdam sonrası karşılaşması muhtemel sorunları hangi yöntemlerle ve en iyi nasıl çözebileceğine dair öngörü geliştirmesine yardımcı içeriği haiz olmak durumundadır. Bu çerçevede, Kapadokya Meslek Yüksekokulu yönetici ve öğretim görevlilerinden program bağlantılı sektörlere ilişkin gelişme ve eğilimleri yakından izlemeleri, ilgililerle yakın temas halinde olmaları, işverenin her an değişen taleplerini müfredata yansıtmaları beklenir.
Bölüm | Dil |
---|---|
BESLENME VE DİYETETİK | Türkçe |
ÇOCUK GELİŞİMİ | Türkçe |
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | Türkçe |
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | İngilizce |
UÇAK ELEKTRİK-ELEKTRONİK | Türkçe |
UÇAK GÖVDE-MOTOR BAKIM | Türkçe |