İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü'nün kuruluşuyla ilgili kanun teklifi, İzmir Milletvekilleri Rıfat Serdaroğlu ve Işın Çelebi tarafından hazırlanmış, 17.06.1992 tarihinde Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanlığına, Ek Madde 27 olarak teklif edilmiştir. Enstitünün kuruluş teklifi, Komisyonda ve TBMM Genel Kurulunda 03.07.1992 tarihinde kabul edilerek 11.07.1992 tarihli ve 21281 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanmıştır. Böylece, 3837 sayılı Kanun'la, "Fen Fakültesi", "Mühendislik Fakültesi", "Mimarlık Fakültesi" ile "Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü"nden oluşan Enstitümüz kurulmuştur.
Fakültelerin bünyesinde anabilim dalları kurulması, Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 22.06.1994 tarih ve 94.20.1050 sayılı kararıyla kabul edilmiştir. Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde disiplinler arası eğitim verecek anabilim dallarının açılması 27.06.1994 tarihli Yükseköğretim Kurulu yazısı ile uygun görülmüştür. Hemen ardından, 30.06.1994 tarihinde Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğüne Prof.Dr. Akın Süel atanmıştır.
Yükseköğretim Kurulu Yürütme Kurulunun 12.09.1994 tarihli ve 94.20.1050 sayılı yazısı ile Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsünde ilk kez, "Bilgisayar Yazılımı" ve "Şehir Tasarımı" yüksek lisans programlarının açılması ve eğitimin İngilizce yapılmasına karar verilmiştir.
Yükseköğretim Yürütme Kurulunca, 03.02.1995 tarihinde Enstitümüz Yabancı Diller Bölümü'nün kurulmasına karar verilmiştir. İYTE, kuruluşunun 25. yılında Türkiye’deki 10 “Araştırma Üniversitesi” arasında yer alma başarısı göstermiştir. Misyon farklılaşması ve ihtisaslaşma projesi kapsamında YÖK tarafından belirli kriterlere göre araştırma üniversitesi olarak belirlenen 10 üniversite, 2017-2018 Akademik Yılı Açılış Töreninde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 26 Eylül 2017 tarihinde açıklanmıştır.
Bilim ve teknoloji alanlarında ileri düzeyde araştırma, eğitim, öğretim, üretim, yayın ve danışmanlık yapmaktır.
Bilim ve teknolojide öncü, eğitimde özgün bir dünya üniversitesi olmaktır.
Kuruluş amacındaki yüksek teknolojiyi tercih ettiği ulusal öncelikli alanlara yaygınlaştırmada öncülük eden,
Eğitimde çalışma ortamında işbirliğine dayalı, öğrenci odaklı ve uygulamalı öğrenim fırsatı sunarak dijital dönüşüm ve teknolojik değişime özgün ve nitelikli katkı veren,
Çevreye ve insana duyarlı gelişimini sürdürülebilir biçimde koruyan,
Dünyada liderlik ettiği tematik alanlarda saygın bir araştırma üniversitesi olmaktır.
Bölüm | Dil |
---|---|
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
GIDA MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | İngilizce |
Mimarlık | İngilizce |
Bölüm | Dil |
---|---|
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe |
BİYOMÜHENDİSLİK | İngilizce |
BİYOTEKNOLOJİ | Türkçe |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ (ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE KONTROLÜ) | Türkçe |
ELEKTRONİK VE HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe |
ENDÜSTRİYEL TASARIM | İngilizce |
ENERJİ MÜHENDİSLİĞİ (ENERJİ VE GÜÇ SİSTEMLERİ) | Türkçe |
FİZİK | Türkçe |
GIDA MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe |
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe |
KİMYA | Türkçe |
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe |
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe |
MALZEME BİLİMİ VE MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe |
MATEMATİK | Türkçe |
MİMARİ RESTORASYON | Türkçe |
MİMARLIK | Türkçe |
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | Türkçe |
MÜHENDİSLİK İŞLETMECİLİĞİ | Türkçe |
ŞEHİR PLANLAMA | Türkçe |
ŞEHİR TASARIMI | Türkçe |
Bölüm | Dil |
---|---|
TEFSİR VE KIRAAT (DR) / | Türkçe |
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ (DR) / | Türkçe |
TEMEL VE ENDÜSTRİYEL MİKROBİYOLOJİ (DR) / | Türkçe |
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DR) / | Türkçe |
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DR) / | Türkçe |
TÜRKİYAT ARAŞTIRMALARI (DR) / | Türkçe |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER (DR) / | Türkçe |
ÜSTÜN ZEKALILAR EĞİTİMİ (DR) / | Türkçe |
UYGULAMALI JEOFİZİK (DR) / | Türkçe |
VİROLOJİ (DR) / | Türkçe |
YÖNETİM VE STRATEJİ (DR) / | Türkçe |
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER (DR) / | Türkçe |
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (DR) / | Türkçe |
DENEYSEL PSİKOLOJİ (DR) / | Türkçe |
EKONOMİ (DR) / | Türkçe |
FİNANS (DR) / | Türkçe |
İŞLETME (DR) / | Türkçe |